DZ-Kajsa

Det finns många anledningar att gråta när min sista praktikdag är här. Inte för att jag återvänder till Småland, tvärtom ska det bli jättekul att träffa folk, dega vid hulingen och lyssna på bandare... och jag kommer ju faktiskt tillbaka till Stockholm väldigt snart igen.
Det som kommer kännas sorgligt är det små sakerna, de där som jag har kommit att vänja mig vid och älska. Till exempel:

- Matutbudet. Vad än jag är sugen på (sushi) kan jag handla det typ närsomhelst (sent) och varsomhelst (Akki SushiFolkungagatan). Skulle jag någon gång go wild och käka något annat än sushi finns alltid grym falafel att hitta.
- Spelningar. Man blir ju bortskämd här! När man väl hittat alla de bästa ställena kan man utan tvekan gå på iallafall tre grymma spelningar i veckan, och känner man rätt personer gör man det gratis. Extra plus om man känner barfolket och skaffar personalrabatt på ölen... Då är man helt set, liksom.
- Valfriheten. Jag kan gå på de där grymma spelningarna, men jag kan också gå på bio, utställning, spela biljard, rejva eller helt enkelt hyra en rulle, köpa en sleven-brownie och stanna hemma. Så. jävla. skönt.
-DENIMZINE!!! Jag älskar att sitta på kontoret, att jobba på kontoret, att städa kontoret, att dricka öl på kontoret, att... jag hatar att snart inte hänga där varje dag.

Dagens bästa!
Kristian till Kajsa:
Kajsa hjälp! Är du grym på att installera ful-program och grejer? Jag vill ladda ner Adobe CS3-paketet och installera på den nya fina datorn, men lyckas fan inte.
Kajsa till Kristian:
Tyvärr är sådant där way utanför mina färdigheter, men jag har CS3 på min dator om det är något jag kan fixa?
Kristian till Kajsa:
Aight! Nä det är lugnt. SIEG HEIL! <--- skämt, jag är inte nazist.



Såhär kan det se ut på Mosebackes uteservering en lördag. Ölkannor, påskägg och röka (som i cigaretter då) - fint som snus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0