Myspace-Johanna

Jag har varit i Idre en vecka. På påsklovet. Det var grymt. Förutom att storebrors flickvän är ett riktigt jävla pain-in-the-ass. Bara för att ni ska veta lite så kan jag berätta om en incident, nämligen när hon och storebror höll på att lära sig åka snowboard.
Hon har otroligt dåligt tålamod och blir lätt förbannad. Efter ett tag tröttnade bror min med all rätt på hennes tjat och bestämde sig för att lämna henne i barnbacken och komma och åka med mig och Fredrik i de stora backarna. Flickvännen får då panik och lägger sig på hans bräda och vägrar att släppa den för att hon SKA följa med. Hon låg där och skrek ett tag, tills bror kom loss och började åka iväg. Varpå hon springer efter och skriker. Suck.
Förutom det, och en miljon andra incidenter där hon betedde sig som en fyraåring så var det grymt. Och jag var kung i backen både på bräda och på skidor. Såklart. Nästa år blir det telemark eller monoski man ska lära sig. Jag måste ju kunna allt.

När vi kom tillbaka från Idre i söndags blev jag sjuk. Så idag är första dagen på praktiken sen innan påsk. Och det är grymt. Jag trivs fortfarande som handen i handsken och tycker att det är aningens tragiskt att det är slut på det roliga snart. Men jag längtar trots allt till grillkvällar vid hulingen..

Förövrigt tycker jag nu att det börjar bli dags för den lilla leken på bilddagboken som jag snackade om innan vi gick ut på praktiken. För er som inte var med när jag sa det så går det alltså ut på att ladda upp massa gamla bilder på sig själv, år för år kanske, bara för att alla ska få se hur otroligt ful man har varit. Kan bli kul.
Jag tänkte slänga upp massa bilder ikväll, eller eventuellt imorgon beroende på om jag har tid. Får se om någon vågar utmana mig, blir intressant att se.

Jag tycker dessutom att vi borde lägga in ett pris för fulaste bilden. Alltså den som har varit fulast i sin ungdom. Att vi nominerar några stycken och sen slänger upp dom på bloggen för röstning? Vinsten kan vara en öl eller något. (Och anledningen till att jag vill ha tävlingen är såklart för att jag tror att jag vinner..)

Annars är Stockholm och Västerås grymt, och i nästa vecka kommer mammsen upp hit så ska hon och jag gå och köpa min studentklänning. Det blir great!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0